כשנתיים לאחר ההצתה: משפחת דוואבשה תובעת את מדינת ישראל

ארי מילר No Comments on כשנתיים לאחר ההצתה: משפחת דוואבשה תובעת את מדינת ישראל

משפחת דוואבשה תובעת את פיצוייה מהמדינה • אלמיזאן: "האחריות מוטלת על מדינת ישראל"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחר תגיש בבית המשפט המחוזי בנצרת משפחת דוואבשה ועמותת 'אלמיזאן' תביעה המוערכת במיליוני שקלים, כאשר הנתבעת היא מדינת ישראל. כזכור לפני כשנתיים הוצת ביתה של משפחת דוואבשה בכפר דומא הסמוכה לשכם על ידי בקבוק תבערה שהושלך אל הבית.

בני המשפחה ניסו במהלך התקופה האחרונה לקבל ממדינת ישראל ומהשירותים השונים מימון ופיצוי אך ללא הועיל, וכמו שדווח לאחרונה במענה לשאלתו של ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת הודיעו ממשרד הביטחון שהילד – אחמד דוואבשה – היחיד ששרד מהמשפחה לאחר שהוריו ואחיו נשרפו למוות, לא יהיה זכאי להטבות בגין אבדן ההורים ובגין אבדן בית המגורים, שר הביטחון אביגדור ליברמן נימק את ההחלטה ואמר שרק לנפגעים באירועים שהתרחשו בתוככי הקו הירוק מגיעות על פי חוק הטבות אלו.

לאור האמור החלו לפעול בעמותת 'אלמיזאן' ביחד עם בני המשפחה להגיש תביעה המוערכת במיליוני נגד מדינת ישראל. בראיון לערוץ 2 אמרו נציגי העמותה כי "המדינה אשמה בכך שלא יישמה את החוק באזורים אלו. ואלא להיפך המדינה עודדה הקמת התנחלויות תוך כדי התעלמות מההסתה נגדנו. ולכן התביעה מכוונת אל מדינת ישראל. תביעה שכאמור מוערכת במיליוני שקלים ומוגשת על ידי משפחת דוואבשה בגין הריגת 3 מבני המשפחה (שני הורים ותינוק). הן על פי הדין הישראלי והן על פי הדין הבינלאומי האחריות מוטלת על מדינת ישראל ועל כך היא תשלם את הפיצוי למשפחת דוואבשה" מסכמים בעמותת אלמיזאן.

יש לציין כי נעצרו חשודים בהצתה של משפחת דוואבשה, באשמת חברות בארגון טרור, בקשירת קשר לביצוע פשע, רצח והצתה ממניע על רקע לאומני וגזעני.



0 תגובות